Case study
Wzrost z 100 do 10 000 wejść miesięcznie dla mieszkania-silesia.pl
Nasz klient i jego cele biznesowe
Naszym klientem było biuro nieruchomości działające w województwie Śląskim, mieszkania-silesia.pl.
Szukał on sposobu na rozwój firmy i stworzenie stabilnego źródła klientów pomimo ograniczonego budżetu na marketing.
Problemy stojące na drodze do osiągnięcia celów
Przed firmą stały dwa główne wyzwania:
1) wysoka konkurencyjność w branży nieruchomości i trudność w przebiciu konkurencji, która często dysponuje wysokimi budżetami marketingowymi.
2) ograniczony budżet na marketing utrudniający konkurencję z większymi biurami nieruchomości
a naszym zadaniem było znalezienie sposobu na przebicie się w trudnej branży przy relatywnie niewielkich wydatkach.
jak rozwiązaliśmy problemy i osiągneliśmy cele
iedząc, że walczymy o rezultaty w silnie konkurencyjnej branży przy ograniczonym budżecie, przyjęliśmy hybrydowy model współpracy:
My zajmowaliśmy się tworzeniem strategii, realizacją kluczowych zadań i pilnowaniem, że proces jest realizowany zgodnie z planem;
a pracownicy mieszkania-silesia.pl zajmowali się tworzeniem treści poradnikowych zgodnie z naszymi wytycznymi, co znacznie ułatwiło zarządzanie budżetem marketingowym.
Pozwoliło nam to prowadzić kompleksowe działania SEO pomimo ograniczonego budżetu opartego o trzy główne filary:

Jakościowy content marketing
lient tworzył poradniki o bardzo wysokim poziomie merytorycznym, a my odpowiadaliśmy za dodatkową ich optymalizację, jak np. wewnętrzne linkowanie czy tworzenie meta tagów.
Dzięki połączeniu solidnego reseaechu fraz I zaawansowanej optymalizacji z wysoką wartością merytoryczną dostarczaną przez klienta, wpisy blogowe osiągały doskonale rezultaty, nierzadko zajmując pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

SEO Landing Pages
Oprócz wpisów blogowych, tworzyliśmy SEO landing pages na tzw. frazy zakupowe, jak np. „biuro nieruchomości Katowice” lub „skup nieruchomości Śląsk” – które odbiorcy wpisują wtedy, kiedy chcą skorzystać z usług biura nieruchomości.
To specjalnie zaprojektowane strony, które oprócz optymalizacji SEO, korzystają z języka sprzedażowego i technik projektowania UX w celu zwiększenia szansy na konwersję, tzn. wysłanie zapytania o ofertę przez osobę odwiedzającą stronę.

Backlinki
Działania te wspieraliśmy dodatkowo poprzez przemyślaną strategie off-site SEO, tworząc zewnętrzne publikacje z linkami do kluczowych SEO landing pages.
Tworzenie linków do strony naszego klienta na zewnętrznych portalach o wysokiej jakości było dla algorytmów Google silnym sygnałem, że strona mieszkania-silesia.pl jest wartościowa, co pozwala nam zajmować lepsze pozycję w wynikach wyszukiwania.
Rezultat - 10000% wzrost ruchu organicznego
W ciągu 16 miesięcy osiągnęliśmy wzrost ruchu ok 10000% – obecnie jest to ok 10 000 wejść miesięcznie, w porównaniu do zaledwie 100 wejść w momencie rozpoczęcia współpracy.
Ruch posiada silną dynamikę wzrostową, więc spodziewamy się dalszych, znacznych wzrostów w nadchodzących miesiącach.
Wykres ruchu organicznego za ostatnie 16 miesięcy:

Wykres ruchu organicznego za ostatni miesiąc:


