automatyzacja procesów biznesowych

Case study

520% wzrostu sprzedaży z SEO

wyniki SEO dla agencji marketingowej

Nasz klient i jego cele biznesowe

Naszym klientem była agencja marketingowa z jasno określonym celem  – zwiększyć ilość jakościowych leadów generowanych przez SEO. 

Klient przez 2 lata współpracował z jedną z największych agencji SEO w polsce, jednak rezultaty tej współpracy były praktycznie niezauważalne.

Ruch na stronie rósł minimalnie, ponadto nie przekładał się na konwersje. 

Klient potrzebował strategii SEO, która nie tylko zwiekssy ruch, ale przede wszystkim liczbę pozyskiwanych leadów..

Problemy stojące na drodze do osiągnięcia celów

Duża agencja SEO, oprócz raportów z ładnymi wykresami, nie dostarczyła znaczących rezultatów. Wzrost ruchu był śladowy, a niewielki wzrost ruchu zupełnie nie przekładał się na liczbę pozyskanych klientów.

Głównym powodem była niska jakość treści, silnie nasyconej frazami SEO, ale bez wartości dla użytkownika;

A także zupełny brak strategii sprzedażowej, która pozwalałaby na zmianę ruchu w płacących klientów.

jak rozwiązaliśmy problemy i osiągneliśmy cele

umowa z agencją marketingową

wysokiej jakości treści

Treści dostosowane do potrzeb nie tylko algorytmów, ale też ich realnych odbiorców, czyli klientów. Zamiast zapychaczy i lania wody, postawiliśmy na wartościowe poradniki, z których przedsiębiorcy byli w stanie wyciągnąć wiedzę oraz umiejętności przydatne w prowadzeniu firmy.

 

wzrost firmy dzięki agencji marketingowej

SEO landing pages

Trzonem naszych działań zmieniających ruch w klientów były zoptymalizowane pod SEO strony sprzedażowe o znacznie wyższym współczynniku konwersji, niż klasyczne treści.

Korzystając zarówno z języka sprzedażowego oraz technik projektowania UX stworzyliśmy sieć SEO landing pages, które odpowiadały za ~90% leadów pozyskanych za pomocą SEO.

doświadczony zespół specjalistów od marketingu

Optymalizacja linkowania wewnętrznego

Wdrożyliśmy przemyślaną strukturę linków łączącą blogi z SEO landing pages. Dzięki temu strony sprzedażowe zajmowały wyższe pozycje w wynikach Google, a spora część ruchu blogowego trafiała na landing pages dzięki linkowaniu.

określenie celów marketingowych

nowa strategia linkowania zewnętrznego

Budując bazę zewnętrznych publikacji postawiliśmy na wysokiej jakości portale powiązane z tematyką biznesu i marketingu, zamiast stron ogólnotematycznych, bez związku z działalnością naszego klienta.

Rezultat

umowa z agencją marketingową

520% wzrost sprzedaży

W ciągu 18 miesięcy zwiększyliśmy liczbę leadów generowanych za pomoca SEO o 520%.

Zarówno ich jakość, jak i współczynnik sprzedaży były analogiczne do jakości, które nasz klient uzyskiwał za pomocą płatnych reklam.

wzrost firmy dzięki agencji marketingowej

360% wzrost ruchu

Duży wzrost ruchu nie tylko zwiększył sprzedaż, ale też powiększył grupę remarketingową, tym samym zwiększając efektywność innych działań marketingowych naszego klienta.

Formularz kontaktowy

Zautomatyzujmy Twoją firmę

Na 95% wiadomości odpowiadam w ciągu 2h