Case study
520% wzrostu sprzedaży z SEO

Nasz klient i jego cele biznesowe
Naszym klientem była agencja marketingowa z jasno określonym celem – zwiększyć ilość jakościowych leadów generowanych przez SEO.
Klient przez 2 lata współpracował z jedną z największych agencji SEO w polsce, jednak rezultaty tej współpracy były praktycznie niezauważalne.
Ruch na stronie rósł minimalnie, ponadto nie przekładał się na konwersje.
Klient potrzebował strategii SEO, która nie tylko zwiekssy ruch, ale przede wszystkim liczbę pozyskiwanych leadów..
Problemy stojące na drodze do osiągnięcia celów
Duża agencja SEO, oprócz raportów z ładnymi wykresami, nie dostarczyła znaczących rezultatów. Wzrost ruchu był śladowy, a niewielki wzrost ruchu zupełnie nie przekładał się na liczbę pozyskanych klientów.
Głównym powodem była niska jakość treści, silnie nasyconej frazami SEO, ale bez wartości dla użytkownika;
A także zupełny brak strategii sprzedażowej, która pozwalałaby na zmianę ruchu w płacących klientów.
jak rozwiązaliśmy problemy i osiągneliśmy cele

wysokiej jakości treści
Treści dostosowane do potrzeb nie tylko algorytmów, ale też ich realnych odbiorców, czyli klientów. Zamiast zapychaczy i lania wody, postawiliśmy na wartościowe poradniki, z których przedsiębiorcy byli w stanie wyciągnąć wiedzę oraz umiejętności przydatne w prowadzeniu firmy.

SEO landing pages
Trzonem naszych działań zmieniających ruch w klientów były zoptymalizowane pod SEO strony sprzedażowe o znacznie wyższym współczynniku konwersji, niż klasyczne treści.
Korzystając zarówno z języka sprzedażowego oraz technik projektowania UX stworzyliśmy sieć SEO landing pages, które odpowiadały za ~90% leadów pozyskanych za pomocą SEO.

Optymalizacja linkowania wewnętrznego
Wdrożyliśmy przemyślaną strukturę linków łączącą blogi z SEO landing pages. Dzięki temu strony sprzedażowe zajmowały wyższe pozycje w wynikach Google, a spora część ruchu blogowego trafiała na landing pages dzięki linkowaniu.

nowa strategia linkowania zewnętrznego
Budując bazę zewnętrznych publikacji postawiliśmy na wysokiej jakości portale powiązane z tematyką biznesu i marketingu, zamiast stron ogólnotematycznych, bez związku z działalnością naszego klienta.
Rezultat

520% wzrost sprzedaży
W ciągu 18 miesięcy zwiększyliśmy liczbę leadów generowanych za pomoca SEO o 520%.
Zarówno ich jakość, jak i współczynnik sprzedaży były analogiczne do jakości, które nasz klient uzyskiwał za pomocą płatnych reklam.

360% wzrost ruchu
Duży wzrost ruchu nie tylko zwiększył sprzedaż, ale też powiększył grupę remarketingową, tym samym zwiększając efektywność innych działań marketingowych naszego klienta.

